نوشته شده توسط : ميلاد

ماهواره در اینترنتكارت رسیور (DVBs Card)

تعاریف :
كارت رسیور (DVBs Card) = یا به اختصار كارت DVB وسیله ای است كه بر روی اسلات PCI كامپیوتر قرار می گیرد و همانند رسیور می تواند كانال های ماهواره ای را پخش (و البته ضبط) كند. برای دریافت اینترنت از طریق ماهواره نیز می توان از آن استفاده كرد. فرق آن با رسیور در اینترنال (داخلی) بودن ان است و البته منبع تغذیه جدا ندارد. این كارت ها با استفاده از برنامه هایی به اسم پلاگین به باز كردن كانال های كارتی می پردازند و از این نظر خیلی قوی هستند.
این كارت ها دارای دو نوع هستند:
كارت های دی وی بی سخت افزاری: این كارت ها به صورت جداگانه از كامپیوتر دارای سی پی یو هستند و خود كارت مستقلا به انجام وظایفش می پردازد و برای كامپیوتر هایی كه دارای سی پی یوی قدرتمندی نیستند مناسب است. از انواع ان می توان به كارت های بر پایه اسكای استار 1 (ss1 Base) مثل خود اسكای استار1 و یا نكزوس (Nexus) اشاره كرد.
كارت های دی وی بی نرم افزاری: این كارت ها برای انجام كارهایشان محتاج استفاده از سی پی یوی كامپیوتر هستند. این مدل كارت ها كه ارزان قیمت تر از نوع اول هستند (بیشتر از نصف قیمت) سی پی یو های قدرتمندی را طلب می كنند. (حداقل پنتیوم 4 ) این كارتها قابلیت سازگاری بسیار خوبی با پلاگین ها دارند. از انواع موجود در بازار ایران: كارتهای بر پایه توای هاین (Twin Haine Base) مثل خود تواین هاین، ویژن پلاس، پیناكل و ... و كارت های اسكای استار2 (SS2) و نوا (Nova).


اگه بدونین دانلود از ماهواره آن هم بصورت آفلاین و آن هم مفت و رایگان و آن هم با سرعتی فوق العاده زیاد چه حالی به آدم میده هیچ وقت از پای كامپیوتر بلند نخواهید شد .

اگه میخواین بدونین چطوری ؟ مطلب زیر را بخوانید :

قبل از هرچیز شما به یك كارت دی وی بی یا همان كارت رسیور كه قابلیت دریافت دیتا را دارد نیاز دارید . قیمت این كارت ها در بازار ایران از 57000 تومان شروع میشه و برو بالا ... مثل ویزن پلاس برد قرمز یا اسکای استار و یا کارتهایی مانند نوا و نکسوس ... .بعد از اینكه شما این كارت را تهیه كردید دیش ماهواره تان را به سمت ماهواره EutelsatW3 كه در 7 درجه شرقیه نشانه می روید . روی ترانسپوندر 11446 27500 VERTICAL رفته و اسكن كنید . از میان كانال های دیتا یافت شده كه علامت دیسكت سبز رنگ كنار آنها دیده می شود كانال streaming را انتخاب کنید .شما باید نرم افزار SKYNET را هم دانلود كرده باشید . این نرم افزار را با جستجو در گوگل می توانید پیدا كنید و به آسانی دانلود كنید كه حجم كمی هم دارد . بعد از دانلود كردن این برنامه محتویات آن را در پوشه modules برنامه progdvb که آخرین ورژن آن را می توانید از اینجا دانلود کنید بیاندازید . تکرار می کنم در داخل پوشه ای که گفتم نه جای دیگر چون در غیر اینصورت کار نخواهد کرد .

در ادامه كار بعد از اینكه برنامه SKYNET را دانلود كردید محتویات آن را داخل پوشه modules در دایركتوری برنامه progdvb بیاندازید . حال برنامه progdvb را اجرا كرده و از منوی services گزینه skynet را انتخاب كنید. پس از چند لحظه پنجره تمام صفحه ای باز خواهد شد كه در سمت چپ آن خطوط رنگی می بینید كه مدام در حال تكان خوردن و حركت هستند . آنها همان نشانگر های دانلود شما هستند . یعنی حالا شما واقعا در حال دانلود هستید .اكنون موقع حساس فرا رسیده است . شما باید بدانید در حقیقت چه دانلود می كنید . حالا دكمه G را از روی كیبرد بزنید . خواهید دید كه پنجره بزرگ اسكای نت به دو قسمت تبدیل شده است . در سمت چپ همان خطوط را خواهید دید ولی سمت راست كمی فرق كرده است . شما اسم هایی را می بینید كه از بالای صفحه تا پایین آن ادامه دارند . اینها در حقیقت پسوند های فایل های قابل دریافت هستند . مانند : mpg. avi. rar. zip. و غیره ...شما بادكمه های فلشی كیبرد می توانید روی آنها حركت كنید . خواهید دید كه آنها دارای دو پرانتز باز و بسته می باشند . برای انتخاب هر یك از فرمت های دلخواه برای دانلود با حركت دكمه های فلشی روی آن قرار گرفته و و به سمت چپ آن اسم حركت كنید و دكمه + را فشار دهید . برای لغو انتخاب آن دكمه - را فشار دهید . حال روی اولین پرانتز از سمت چپ رفته و كلید + را برای انتخاب حداقل سایز دانلود بر حسب بایت فشار دهید . در پرانتز سمت راست نیز با فشردن كلید + حداكثر سایز دلخواه را وارد كنید . برای كم كردن سایز از كلید - استفاده كنید .
حالا فایل های شما در كجای هارد ذخیره می شوند؟ بصورت پیش فرض در درایو G ذخیره می شوند . برای این منظور شما باید پوشه ای به نام inet در داخل این درایو ایجاد كنید . حال به داخل این پوشه رفته و دوباره پوشه ای دیگر به نام temp ایجاد كنید . فایل های دانلود شده نخست به داخل پوشه temp رفته و پس از كامل شدن یك سطح بالا آمده و از داخل این پوشه خارج شده و داخل پوشه inet قرار می گیرند . شما حالا موفق شده اید كه با سرعتی بیشتر از 350 كیلو بایت بر ثانیه آنهم بصورت سرعت واقعی و آفلاین و از همه مهمتر رایگان فایلها رو از اینترنت دانلود كنید . تنها عیب این كار اینه كه شما در مورد انتخاب فایل دلخواه ابتكاری ندارید و فقط فایلهایی رو دانلود می كنید كه یك نفر دیگر درخواست كرده . ولی آنقدر گستردگی این فایلها و تنوع آنها زیاد است كه عملا هیچ احساس ناراحتی نخواهید كرد.

نکته مهم این است که شما درصورتی قادر خواهید بود فایلهای دلخواه خودتان را دانلود کنید که اشتراک اینترنت ماهواره ای از یکی از نمایندگان آن در ایران داشته باشید . و در ضمن شما امکان فرستادن ندارید بلکه فقط امکان دریافت دارید و برای داشتن امکان فرستادن باید دارای ال ان بی مخصوصی باشید که هم قابلیت دریافت و هم قابلیت ارسال دیتا را داشته باشد . درصورتیکه شما دارای اشتراک اینترنت ماهواره ای باشید ولی دارای ال ان بی مخصوص و دارای قابلیت ارسال و دریافت نباشید ( یعنی دارای ال ان بی های معمولی و خانگی باشید ) این بار به خط تلفن نیاز خواهید داشت تا ارسال های شما و یا همان درخواست از طریق مودم و خط تلفن فرستاده شود و دریافت شما از طریق دیش ماهواره و ال ان بی خواهد بود . و شایان ذکر است که در این شرایط شما در باز کردن صفحات سرعتی معمولی خواهید داشت و این سرعت بالا فقط در هنگام دانلود فایل از اینترنت خواهد بود که تقریبا 350 کیلو بایت بر ثانیه است و شما می توانید با این سرعت باور نکردنی فایلهای خود را از اینترنت دانلود کنید . درضمن پهنای باند این کارتهای رسیور در حدود ۲ مگابایت بر ثانیه است که در این لحاظ کارتهای دی وی بی مختلف فرقی با هم ندارند و سرعت دانلود در تمامی کارتهای رسیور یکسان است



:: موضوعات مرتبط: ماهواره در اينترنت , ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد